Search
Close this search box.
Winsku auttamassa yrityksiä

Winskun IT-kaverit auttavat kaikkialla

Winsku ja IT-kaverit matkalla

Tiedätkö sen tunteen kun on jotenkin jännä kuuma olo ja silmät avattuasi joutuu miettimään hetken missä ihmeessä sinä olet? Olin nukahtanut mukavasti hyrisevään autoon ja vahvasti lämmittävä aurinko herätti minut. Auton tunnistin, se oli IT-tukemme käyttämä auto. Ympäristöä en tunnistanut, näin vain paljon erilaisia teollisuusrakennuksia ja toimistoja. Työkaverini kännykkään tulee viesti koordinaattoriltamme, joka kertoo mitä on saanut selvitettyä tukikäyntiin liittyen. Hei, olemme menossa asiakkaalle. Tämä on jännää!

IT-kaverit auttavat asiakkaita
paikalla ja etänä

On ihana käydä asiakkaiden luona. Hoidamme paljon tukitöitä etänä käyttäen etäyhteysohjelmistoa millä näemme asiakkaan tietokoneen näytön. Meillä on myöskin laitehallinta- ja inventaarioratkaisut käytössä, joilla näemme tietoja tietokoneista ennen kuin otamme etäyhteyden. Niin etänä kuin lähituessa on tärkeä nähdä ongelma. Tietotekniikkaan erikoistuneet asiantuntijamme näkevät harjaantuneilla silmillään nopeasti mikä ongelma on kyseessä. Kivaa käynneillä on kun saa nähdä asiakkaan. Käytännössä aina kun lähdemme, niin asiakas vaikuttaa kovin iloiselta, kun ongelmat on korjattu. Heillä on aina hyvä meininki oman työnsä kanssa ja arvostavat sitä, että meidän IT-asioihin perehtynyt tiimi hoitaa kinkkiset tietotekniset asiat kuntoon. Näin asiakkaat voivat keskittyä työhönsä. Tällä kertaa käynnin aiheena oli uudet mobiililaitteet ja toimimaton langaton tulostin.

Mobiililaitteiden lähituki on kivaa puuhaa

On jännää saada tukea asiakasta puhelin- ja tabletti -ongelmissa etänä. Siinä jotenkin tiivistyy nykypäivän mahdollisuudet käyttää etänä toisen mobiilia päätelaitetta. Se on jännää ja siitä minä tykkään. Se vaatii usein asiakkaaltakin tiettyjä ponnisteluita, joten isommat työt on helpompi tehdä käymällä asiakkaan luona.

Tällä kertaa meillä oli puhelin ja tabletti mitkä molemmat otettiin uusina laitteina käyttöön. Osaavasti työkaverini otti laitteet käyttöön, liitti ne laitehallintaan ja määritti asiakkaan tarvitsemat ohjelmistot käyttöön. Lopuksi otimme vielä työssä tarvitut jaetut sähköpostilaatikot käyttöön Outlook -ohjelmistoon ja kävimme asiakkaan kanssa läpi kuinka asennettuja ohjelmistoja ja laitteita käytetään. 

Tyytyväinen käyttäjä on merkki hyvin tehdystä työstä. Ja se tuottaa hyvää mieltä kaikille. Kuulemme toisinaan puheita siitä, että tekniikka aiheuttaa harmia. On ihanaa saada asiakkaille rakennettua tietotekninen ympäristö, jonka käyttämisestä he nauttivat.

Työkaverini puhuu myös langattomien tulostinten kieltä

Asiakkaalla oli tulostusongelma, jonka hän esitteli meille. Työkaverini huomasi heti, että tulostimeen ei saada yhteyttä. Asiantuntijan elkein hän yritti erilaisilla keinoilla saada yhteyttä tulostimeen siinä onnistumatta. Onneksi olimme paikalla, niin pystyimme siirtymään suoraan tulostimen ääreen. Siellä huomasimme, että tulostimeen ei mene verkkokaapelia. Selvitimme asiakkaan tiedoista tulostimen pääkäyttäjätiedot ja siirryimme langattoman verkon määrityksiin. Sieltä näkyikin selkeästi, että tulostin oli menettänyt yhteyden langattomaan verkkoon. Oikeilla määrityksillä yhteys saatiin toimintaan ja asiakas pääsi tulostamaan tällä tulostimella. Huomasimme, ettö tulostimessa oli vanha laiteohjelmisto. Päivitimme myös laiteohjelmiston. Kirjasimme ylös, että tässä tulostimessa on ollut ongelmia sekä kerroimme siitä meidän tiimille. Tämä mahdollistaa sen, että ongelman uusiutuessa tiimimme voi ottaa edelliset ongelmat huomioon ja lähteä korjaamaan ongelmaa esimerkiksi vetämällä verkon tämän tulostimen luokse tai sopimalla asiakkaan kanssa tulostimen uudelleen sijoittelusta lähemmäksi langallista verkkoa. Tällä kertaa asiakas ei tähän halunnut lähteä, mutta on valmis tekemään muutoksia jos ongelma uusiutuu.

Kotitoimistoa kohti, iloisin mielin

Näin oli tämäkin ihana asiakaskäynti saatu onnellisesti päätökseen. Saimme jälleen asiakkaalle uuden työvälineen käyttöön, löysimme mahdollisen pullonkaulan tulostimen verkkoyhteyteen liittyen ja saimme kirjattua siitä tiedon ylös. Tätä on jatkuva välittävä IT-tukipalvelu: Tunnemme asiakkaan ympäristön ja sen pohjalta pystymme tukemaan sitä sekä samalla kehitämme ympäristöä pienin askelin aina vain toimivammaksi.